Vilken "upplaga" är snyggast?

Det här med att blogga går verkligen upp och ner. Jag kommer absolut inte skriva varje dag. Det beror helt och hållet på om det händer nåt som jag vill skriva om och om jag har tid och lust att skriva. Har insett att jag inte kommer bli nån blondin-kissie eller vad det nu är som är populärt. Har inte riktigt förstått vad det är som är intressant med "dagens outfit" men nåt är det ju som är intressant för det är ju 100tusens-tals som läser dessa bloggar och min blogg läses av..några. Men jag vill inte ens bli en "såndär". Jag har inga pengar att vifta med, inget direkt klädintresse över huvudtaget heller. Det enda jag har att komma med är ett stort hjärta(Det har mina vänner sagt) och lite udda skruvade betraktelser av vardagssaker på ett vis som de flesta andra inte ser. Jag är som jag är när jag inte blev som jag skulle.

Idag har jag varit i Åhus och Fenix by the sea. Gissa om det var trevligt och om utsikten var bra, älskar havet *host*. Det var inte det mest anpassade ställen, det hade jag inte räknat med heller. Men jäsicken vilket fint ställe. Första gången jag var där någonsin, på fenix by the sea alltså. Visserligen bara andra gången jag sätter mina länkhjul i Åhus överhuvudtaget. Var där en gång och tittade på beachhandbollen. Varför har jag inte varit där mer, i Åhus alltså? Jag har ju börjat med att utmana mig själv mer och mer. Kanske jag borde gå i terapiarbete och åka dit fler gånger och kanske till och med tillåta solen se min bleka överkropp. Den har inte sett sol på jag vet inte hur många år. Benen ska vi inte prata om, det är ännu fler år sedan som de fick sol på sig. De kanske får en sådan chock att de förmultnar och dör av all sol? Ingen större förlust egentligen. De hänger ju bara och dinglar utan något direkt liv som. Ungefär som på en gammal gubbe. Hans slips hänger också och dinglar utan något direkt liv. Har visserligen försökt i några år nu att förmå mig att ta av mig tröjan på sommaren. Det har gått sådär och då för några år sedan var jag ganska så vältränad och hade inget direkt att skämmas för (men gjorde ändå). Nu har jag en förarglig kulmage så nu tar det emot ännu mer att ta av sig på överkroppen. Jag trodde aldrig jag skulle kalla mig själv fåfång men jag trivs verkligen inte att jag gått upp de kilon jag gjort.



Hittade inget bra nytaget kort så ni som träffar mig ofta/har träffat mig nyligen. Vilken "upplaga" är snyggast?





Kommer du ihåg, en vinter tid
Du såg ett famlande ramlande ångande lokomotiv
Sen kom förvandlingen, den stora ljusa sommaren, igen

Jag tycker om när du tar på mig.
Jag tycker om när jag ser dig vid min sida
Jag tycker om när du finns hos mig.
Jag tror det aldig kan bli bättre än så här
För mig

Kommer du ihåg
Var det igår
Du tog en främande skrämmande människa 
Och kysste hans hår
Och sen förde vindarna 
dom vackra vilda fåglarna 
till mig

Jag tycker om när du tar på mig.
Jag tycker om dina fingrar mot min panna
Tycker om när jag betyder nåt för dig
Det kan aldrig kännas bättre än så här

För nån
För mig

Jag tycker om när du tar på mig.
Jag tycker om dina bröst i morgon ljuset
Tycker om när jag betyder nåt för dig
Det kan aldrig kännas bättre än så här

Jag tycker om när du tar på mig.
Jag tycker om när jag har dig vid min sida
Jag tycker om när du ler en stund mot mig
De kan aldrig kännas bättre än så här
För nån
För mig
För mig




Du älskar väl mig ännu, är frågan som du har
Ska hellre öppet såra dig, än att ge en lögn till svar
Och vem är jag att döma, din handling och ditt mod
Jag har just bara börjat, min vandring på din jord

Refräng:
Och när vi rör varann, är känslan alltför sann
och med slutna ögon gömmer jag mig
Då vill jag ta dig i min famn, tills du ropar högt mitt namn
och tills en rädsla som jag har i mig tar slut

Romans med all sin strategi, svårt för stolthet att förstå
Trots osäkra som vi kan bli, finns ömhet kvar ändå
Som vemsomhelst som skriver och söker sanningen
Jag tvekar och jag strider, att lämna ungdomen

Refräng

Ibland så vill jag få dig, att brista ut i gråt
Ibland så vill jag nå dig, och viska till det rår

Refräng

När vi rör varann, är känslan alltför sann (är känslan alltför sann)
och med slutna ögon gömmer jag mig (då gömmer jag mig)
Då vill jag ta dig i min famn (då vill jag ta dig i min famn)
tills du ropar högt mitt namn
och tills en rädsla som jag har i mig tar slut.




Håll mitt hjärta Håll min själ
Lägg mitt huvud i ditt knä
Säg att du menar
och vill mig väl
Håll mitt hjärta Håll min själ

Som jag väntat alla år
Du kan läka mina sår
Ta mina händer och gör mig hel
Ta mitt hjärta 
Ta min själ

Håll mitt hjärta Håll min själ
Låt mig bara stanna här
Så allt jag ber dig allt jag begär
Håll mitt hjärta Håll min själ
Håll min själ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0