SRF/TR

Är det inte konstigt att jag som älskar hårdrock aldrig varit på en festival. Än mindre Sweden Rock Festival? Den enkla förklaringen till varför är nog: varför skulle jag dit, lilla obetydliga jag? Det mina kära vänner och ovänner är dåtid. Nutid är en HELT annan sak. Under de senaste 3-4 åren har känslan och lusten för att besöka Sweden Rock ökat allt mer. Nu har jag till och med skakat hand på att jag ska dit nästa år och jag är inte den som bryter ett löfte i första taget. Okej det var ganska sent och jag hade druckit några öl MEN så berusad va jag verkligen inte. Jag ska se alla möjligheter att komma dit. Idag besökte jag till och med hemsidan och till min förtjusning fanns det ett avsnitt för oss hjulbenta. Skulle det mot all förmodan inte funka så är det ju inte så långt hem. Men nej så får man inte tänka. Men varför ska jag till Sweden Rock tänker nog en del av er, har han inte "lekt av sig"? Nej det har han inte. Han, alltså jag har inte varit på sådana här äventyr. Inte åkt utomlands med kompisgänget. Faktum är att jag hade varit ute på en pub/nattklubb mer än en handfull gånger innan jag flyttade hit till Kristianstad när jag var 27 år. Vem har varit ute så sällan i den åldern? Så nästa år bär det med stor sannolikhet av till Norje

Jag var på Tivolirock 07 vill jag minnas att det var. Inte varit där sedan dess. Men i år ska jag dit och sitta ner på en filt i mycket trevligt och fint sällskap. Kanske sippande på ett glas vitt. Inte direkt hårdrock men attans vad trevligt det låter. Man får hoppas att det blir verklighet av det. Är så trött på tomma ord och löften nu så jag kan spy. Är trött på människor som bara slutar upp med kontakten utan någon anledning också. Ett "dra åt helvete" är ett bättre alternativ än tystnad. Tystnad går inte att förhålla sig till.

Idag sa du nått som skrämde livet ur mig. Min första tanke var: Skulle jag klara av att missta kontakten med dig igen? Om du skulle försvinna igen får jag ta på mig min skyddande mask och krypa in i mitt skal igen. Jag vet hur man gör, jag har levt så hela mitt liv fram tills för några år sedan. Men jag trivs utan mask och utanför skalet så frågan är om jag VILL tillbaka, kan vet jag att jag kan:)






Det är nu som livet är mitt
Jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt
Min förtröstan långt bort om orden
Som har visat en liten bit
Av den himmel jag aldrig nått

Jag vill känna att jag lever 
All den tid jag har ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever 
Veta att jag räcker till
(Oh, oh, oh...)

Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig
För att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag

Jag är här 
Och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv





Det vackraste jag vet är att se dig när du sover
Här råder stilla frid och jag glömmer både rum och tid
Du ligger här bredvid och jag känner hur du andas
Att älskas utav dig är det vackraste för mig
Så sagolikt det är att se morgondimman lätta
När mörkret sakta flyr och att se hur dagen åter gryr
En kylig morgonbris sakta sveper genom rummet
Jag kryper tätt intill, lycklig för att du finns till
Stunder av stillhet ett ögonblick av ro ibland
Stunder av lycka att bara ha varann
Det är en rikedom att få älska och att älskas
Vår kärleks varsamhet är det vackraste jag vet
Det vackraste som finns är att vara någon nära
När månen lyser klart över skog och mark så underbart
Du ligger här bredvid och jag känner hur du andas
Att älskas utav dig är det vackraste för mig
Stunder av stillhet ett ögonblick av ro ibland
Stunder av lycka att bara ha varann
Det är en rikedom att få älska och att älskas
Vår kärleks sårbarhet är det vackraste jag vet
Du ligger här bredvid och jag känner hur du andas
Att älskas utav dig är det vackraste för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0