Bara Johan;-)

Det här med att blogga är inte alls lika kul längre som det va innan. Känner att jag inte har så mycket att skriva om hela tiden. Men nu har jag det verkligen. Följande utspelade sig i torsdag, den skära dagen. På kvällen vid sådär 20 kände jag mig en aningens rastlös och tänkte därför ta en tur tll tivoliparken, där sitter alltd nån man känner. Mycket riktigt jag träffade på ett par stycken Mari, Frida och Carro med respektive bland annat. De hade suttit och grillat men nu började det bli lite kyligt att sitta stilla ute så några bestämde sig för att dra sig hemmåt men Frida, Carro, Christine och jag bestämde sig för att ta en ö.....gå till bånken.

Jag gör en liten paus i torsdagens händelser för att berätta om ett gammalt inlägg jag gjorde i en numera nerlagd blogg som är relevant i sammanhanget. Det är nog två år sedan jag skrev den ch den handlar om ett uttalande en person gjorde som sårade mig djupt just då. Uttalandet var inte alls menat som att såra(vet jag idag). Det som gjorde det ännu mer jbbigt just då men som jag ser som komikst idag är att personen själv kommenterade blogginlägget med ungefär: "Vilken hemsk människa som kan säga något så idiotiskt om/till dig".

Tillbaka till torsdagen, denna person som sårade mg djupt för ca två år sedan var med i parken. Vi har träffats många gånger under dessa två år och pratat igenom denna händelse och lagt det bakom oss, i alla fall har jag gjort det. Jag vet att hon har gjort det också men hon tog upp det igen i torsdags. Nu vil jag verkligen poängtera att jag inte tycker det är det minsta jobbigt. Jag tar inte upp denna biten för att det ska verka som något negativt(längre) för det är det verkligen inte. Denna person har bevisat flera gånger om att uttalandet var helt missuppfattat av mig och det vet jag med 100% att det är idag också. Just när detta uttalande kom var min självkänsla inte bara i botten utan på minus och som sagt hon bevisar varje gång vi ses att det hon sa (eller så som jag tolkade det snarare) verkligen inte är sant. Idag kan jag se på händelsen med styrka och positivt tänkande. För den då MYCKET svartsjuka/osäkra pojkvännen såg ju mig helt klart som ett hot, annars hade han ju absolut inte reagerat så kraftigt på en sådan sak.

Kan göra en mycket kort återblick till ett annnat blogginlägg där jag skrev om en speciell kemi som jag kände när jag dansar med denna personen, speciellt på schlagergolvet på Grand. Något som hon faktiskt bekräftade att hon också upplevde. Samtliga gånger som vi träffats har hon bevisat(omedvetet) att det hon sa för två år sedan verkligen bara var min då snedvrida verklighetsuppfattning.

Denna skära torsdag var inget undantag. Det tog inte lång stund innan vi ensamma intog dansgolvet på Bånken. Ganska många låtar dansade vi alena på dansgolvet med allas blickar mer eller mindre på oss. Kan inte låta bli(tyvärr) att få en släng av osäkerhet fortfarande, trots att den är mycket mindre idag än får två år sedan när en så fin tjej både personlighet och yta vill dansa med (lilla) mig, dessutom bara vi två. Idag kan jag stänga ute dessa tankar/känslor bättre och bara vara och njuta av situationen, för varför skulle hon inte vilja dansa med mig? Jag som dansar så bra och är så snäll:)

Du är en person av mindre än en handfull skara i mitt liv som VERKLIGEN kan få mig att må helt underbart bra som kan få mig att glömma av alla mina "hjärnspöken" som jag tyvärr fortfarande har då och då. Som kan få mig att glömma mina hinder och bara vara. Du är en sann ängel i mitt liv och jag är så glad att jag fick träffa dig och din sambo. Jag hoppas verkligen att du funnit din äkta kärlek för det är du så värd. Det finns få så inuti-vackra personer som du på denna jord. Glöm aldrig det.

Denna låt villl jag tillägna dig och bara dig. 
All reklam, alla bilder som får oss att tro
Att måste ändra sig. 
En tydlig bild, ett idiotiskt ideal,
Snälla ta inte åt dej

Du är det vackraste jag vet
Du är underbar precis som du är
Du det är ingen hemlighet
Jag vill ha dej precis som du är 

Lova mig att du alltid ser förbi
Vad dom vill att du ska se
Stå emot, låt dom inte sänka dej 
Snälla sluta aldrig le

Du är det vackraste jag vet
Du är underbar precis som du är
Du det är ingen hemlighet
Jag vill ha dej precis om du är

Låt ingen någonsin ändra dej
Du duger som du är 
Du är mycket bättre, mycket bättre än dom där
Precis som du är

Du är det vackraste jag vet
Du är underbar precis som du är 
Du lova ändra ingenting
Jag vill ha dig precis som du är 
Precis som du är

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0