Moderaternas godis smakar urk

Inte bara deras synsätt är enligt mig mycket illa. De delar ut karamellaskar vars innehåll också smakar urk.

Jag är verkligen värdelös på att blogga. Det är rätt mycket som hänt sedan sist. Tex har jag haft den första innebandyträningen efter sommaruppehållet. Det hade jag haft redan innan förra inlägget men då skrev jag uppenbarligen inte om det. Stor hall, tror den håller fullsize mått. Hur som helst betydligt större än den skrubb vi fått träna i hittills. Så jag skyller på hallens storlek för min ansträngda andning som jag ganska snabbt fick(för det kan väl inte vara att det varit ett långt uppehåll nu över sommaren?).

Valstugorna har slagit upp sina portar också. Som den politikernörd jag är så har jag införskaffat mig material från alla partier som finns på plats utanför Domus.

I onsdags gick eftermiddagen och kvällen i Kristdemokraternas tecken. David Lega, riksdagskandidat från Göteborg, var i stan och hade ett torgmöte på lilla torg och efter det en föreläsning om det han brukar föreläsa om, alltså inte en föreläsning som i första hand är politisk utan mer generell. Jag vet inte hur många gånger jag hört denna föreläsning men jag blir lika rörd och berörd varje gång. Hans synsätt på tillgänglighet och vad som är kränkande och inte delar jag inte fullt ut. Ur hans perspektiv förstår jag absolut hans sätt att se på det och det är just det som jag anser genomsyrar hela högerpolitiken. Man står sig själv närmast, självklart är det så. Man ser saker på sitt sätt och man känner saker med sitt hjärta. Det är det som genomsyrar högerpolitiken, att se om sitt eget. Generellt sätt är det ju så att de med mest pengar i samhället röstar blått och vi andra röstar rött. Visst har dessa gränser suddats ut något men i det stora hela vill jag påstå att det är så. Då är det inte så konstigt att man vill öka klyftorna mellan att jobba och inte jobba. Självklart vill man ha mer i sin plånbok men frågan jag ställer mig är på vilken/vems bekostnad? Nu ska jag inte skriva om mer politik just nu. Har faktiskt inte tid att skriva mer just nu alls då jag ska iväg på ett möte. Ni som vill läsa mer om de partier som det faktiskt står om har ni länkarna här:

Vänsterpartiet
Kristdemokraterna
Miljöpartiet de gröna
Moderata samlingspartiet
Sveriges socialdemokratiska arbetareparti
Centerpartiet
Folkpartiet liberalerna
Sverigedemokraterna

vem vill du ska styra vårt land? Svaret ligger i dina händer

The truth is out there...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0