Att glädja alla

Visst vore världen väldigt bra om man kunde vara alla till lags och att alla beslut man tog gjorde att alla var nöjda och glad. Nu är ju inte verkligheten så och det är kanske lika bra det. Jag har alltid försökt att göra alla nöjda och glada genom hela mitt liv, fram tills för ett tag sedan då jag bestämde att det var dags att göra den person som står mig närmast mest nöjd, nämligen mig själv. För om man gör alla andra nöjda så är det lätt att glömma av sig själv. Andras lycka blir ens egen.

Trots att jag blivit mycket bättre på att säga nej så har jag väldigt svårt att stå på mig i vissa situationer. En del människors åsikter påverkar mig mer än andras. Deras åsikter har blivit mina och jag har konstaterat att mina var säkert fel då vissa personer inte tyckte dem var bra. Men vad är det som säger att mina åsikter  är fel. Jag kan ju knappast ha fel alltid. Får ganska ofta höra att jag är smart(min blogg..jag kan ljuga hur mycket jag vill;-)).

Jag har tagit ett beslut som jag är helt övertygad om att det är det rätta att göra. Vissa personer, däribland några av de personer som påverkar mig ganska kraftigt är inte lika övertygade. I detta fallet har jag dock utan tvekan mer kunskap och erfarenhet. Då jag tror väldigt mycket på denna ide är det något jag tänker genomföra. Detta tänker jag driva till 100% och inte ge upp. Jag kan inte köra över personer såklart, tänker inte gå över lik för helt själv kan jag inte slutföra "mitt projekt". Men jag tror så mycket på denna ide att jag kan övertyga de personer jag behöver hjälp av och de som jag inte nödvändigtvis "behöver" till min plan kan hoppa av tåget utan att det för den delen behöver påverka mig. Så kanske ett och annat lik kommer jag gå över, eller? Jag vet att när jag genomfört detta så kommer jag vara så otroligt stolt över mig själv. Detta är nåt jag tänkt på att jag vill genomföra sedan jag var mycket ung faktiskt. Lite konstigt men så är det faktiskt. Just nu är det inne i en rätt känslig period så jag kan inte berätta så mycket mer offentligt men inom en mycket snar framtid hoppas jag verkligen kunna offentligöra mina planer för er alla.

En barndomsdröm kan vara verklighet inom ett par veckor. Klarar jag av att genomföra hela planen?

The truth is out there...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0