Låt jakten börja

Jakten på sanningen har jag valt att kalla min blogg. Vilken sanning frågar sig ni som läser detta just nu. Jakten på sanningen om livets mening?
Jakten på sanningen bakom varför Michael Collins aldrig fick sätta sin fot på månen utan istället blev den "Ensammaste människan i rymden"?
Jakten på sanningen varför en humla kan flyga?
Jakten är en resa som jag tänkte ta er på, resan genom mitt liv. Sanningen om livets mening som enligt mig finns i var och än av er alla. Mer om det kommer i senare inlägg.
Sanningen om varför Michael Collins aldrig fick sätta sin fot på månen? Kanske han hade en annan ack så viktig roll som utan den så kunde inte Neil Armstrong säga de de numera klassiska orden..ja ni vet.
Humlan kan inte enligt konstens alla regler ICKE flyga men gör det ändå. Hur kommer det sig? Är den för dum för att inse att den inte kan flyga?
Eller svarade humlan när Gud skapade den och Gud sa att du kan tyvärr inte flyga: Fuck you och flög iväg? Det vore dubbelt läskigt, inte nog att den kan flyga(eller hur det nu va?) Den kan tala också.
Detta ÄR delvis jakten på meningen med livet, vilken roll har vi i livet på denna jord?
Vilken roll har jag?(Är jag en Neil Armstrong eller en Michael Collins)
Kan jag påverka och förändra min roll och förutsättningar att lyckas i livet?(tänker genast på humlan)
The truth is out there...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0