Min kloka syster

skriver i en kommentar till mitt förra inlägg något jag egentligen vet, något jag säger till alla andra men inte lyssnar på själv att det är insidan som räknas. Hon skriver mer och vill ni läsa det så finns det under kommentarer i det förra inlägget men kortfattat är det att insidan räknas.

Gud skapade oss olika både på insidan och utsidan så varför skulle jag egentligen skämmas för mina smala ben? Skäms gör jag väl inte utan mest tänker på vad andra tycker och tänker. Ja, det är sanningen tyvärr.

Idag har jag dock tagit beslutet att jag ska införskaffa mig ett par shorts och sandaler. Det blir nog till nästa år för det känns inte lönt att göra det nu. Kanske till och med ett par badbyxor? Det är ju snart dags för innebandysäsong och simning är en mycket bra träning att komplettera med.  Man ska naturligtvis inte utsätta sig för obehagliga situationer i onödan men det är nåt jag verkligen vill, att kunna bada i en simhall.
Minns så väl på C4-lägret då vi var i tivolibadet hur jag verkligen ville vara där med barnen i poolen. Nu blev det en ganska bra fördelning av ledare på och i bassängen förvisso men oj vad jag ville vara med I bassängen. Jag blev visserligen minst lika blöt som om jag hade badat. Det är ett under att jag inte hamnade i bassängen. med tanke på hur blöt jag blev ändå hade det inte spelat nån roll.

Det var värst vad jag fokuserar mycket tid till mina ben och fötter. Det är ju ganska självklart att jag har smala ben när jag inte har muskler tillräckligt för att gå på dem. Bryter man tex en arm så försvagas ju den på de veckor man har gipset.

Nej nu ska jag FÖRSÖKA fokusera på nåt annat så jag kanske har kvar nån läsare till nästa gång jag skriver.

Dennis fyller år idag. Han hade sin "bjudning" på fenix(suprise!!!). När man går på bjudning brukar allt vara färdigt att servera när gästerna kommer men inte på Dennis födelsedag inte, han ska alltid va så speciell;-) På plats fanns en konditor som gjorde en prinsesstårta och en tårta med mörk choklad. Blev bara att jag åt en bit av prinsesstårtan men chokladtårtan var säkert precis lika god. Glömde att testa att göra en marsipanros som det fanns möjlighet att göra. Men det får komma en annan gång. Kanske på min födelsedag(om jag nu får för mig att fira den nästa år)

The truth is out there...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0