Café Klinten

Förra söndagen gick jag frivilligt upp klockan 06:00 för att stå 12 timmar och dela ut röstsedlar. Igår gick jag upp något tidigare för att åka till Hässleholm och stå i ett café mellan 10 och 16. Skulle vara på plats redan 08:00. DM i boccia ägde rum och Klinten stod som arrangör även i år. Rasmus, Dennis och jag fixade kaffe, bredde mackor och sålde som värsta kungarna. Varför var just vi där? Jo för Klinten har lovat oss att eventuell förtjänst ska gå till oss i innebandy. Om inte det motiverade oss att sälja vet jag inte vad som skulle vara bättre.

Dagen började i smått kaos. Vi(jag och Rasmus) skulle bli upphämtade på stationen vid 07:45.  Lite problem med bilar gjorde att det blev lite försenat. Jag trodde att det skulle starta kl 08:00 så när klockan slog 8 och vi fortfarande satt kvar på stationen höjdes min puls ganska mycket. Men det löste sig då jag fick reda på att det inte skulle starta förrens 10:00. Efter lite nybörjarmisstag i cafét kom vi ganska snart ikapp med kaffe och mackor. Vi var ett grymt team. Vi sålde slut på i princip allting mot slutet så allt räckte utan att som sagt det blev för mycket över. När det var dags för spelarna att lämna hallen var det en hel del som kom fram och berättade hur bra arrangemanget hade varit. En sådan enkel sak som att få gurka och/eller paprika på sina mackor var man tydligen inte bortskämd med på andra tävlingar för att citera en deltagare. Dagen bara flög iväg tycker jag. Mycket trevliga spelare och andra som hjälpte till runt tävlingen som gjorde jobbet i fiket mycket lätt och roligt.

När jag skriver detta har flera timmar gått från det att jag började skriva. Massor av text har gått förlorad på grund av min internetuppkoppling som inte ville som jag och nu orkar jag inte skriva om allt som jag skrev då som inte ville sparas.

Kommer det att gå bättre imorgon

The truth is out there



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0