Tiden bara springer iväg

Nästan en vecka sedan som jag uppdaterade här. Inte konstigt att jag bara har en handfull läsare.

Min politiska inriktning jag hade på min blogg ett tag har stannat av en del. Inte så konstigt då det inte är valtider längre och jag har för den delen inte heller aktiverat mig så mycket ännu. Ett möte har dock varit men då prioriterade jag annat. Min "karriär" inom politiken får bli som den blir och ta den tiden den tar. Jag kommer att prioritera de saker JAG vill och ibland är det politiken och i bland annat.

Innebandyn har tagit en massa energi och den har tyvärr varit negativ. Men efter ett möte med laget så hoppas och tror jag att vi är på rätt och samma spår igen. Vi har många idéer men det verkar svårt att få praktiken att fungera. Nu har jag hur som helst gjort ett försök med att sätta några idéer i praktik. Får se hur det går. Det är så bra att vi är så många för då kan vi satsa mer för vi kan dela all kostnad på fler personer. Tyvärr är det ju så att allt mer eller mindre kostar pengar idag. Visst är det så att HIF Klinten betalar vår hall idag. Men vi får börja att hjälpa till när det gäller det. Om alla lägger 40-50 kr per vecka (20-25 kr per träning), det blir en månadskostnad på 80-100 kronor per spelare. Vi är ca 15 spelare. Det blir ca 1.200-1.500 kr per månad då har vi faktiskt täckt upp hela hallkostnaden om jag räknat rätt. Ja så mycket kostar det mina vänner. Men åter till 20-25 kr per träning och spelare. Det är väl inte så farligt mycket pengar? Ni som är duktiga och/eller tycker det är roligt att göra logga antingen på frihand eller med hjälp av datorn kan göra detta och ta med på en träning så bestämmer vi tillsammans vilken logga vi ska trycka på våra kläder. Ja träningskläder och matchställ ska fixas. Även en hemsida ska skapas så det blir lättare och roligare för oss att samla information dessutom blir det lättare att hålla kontakten med andra lag och planera matcher och andra träffar ihop. För det är ju det vi vill, spela matcher och utvecklas mer, inte bara träna träna träna. För det är ju så tråkigt att BARA göra i längden.

Så vad tycker ni? Ska vi satsa ordentligt och se till att detta blir så bra som det bara kan. Det krävs både tid och pengar. En del av oss har självklart mer av både tid och pengar men om alla är med och ger vad den kan så kommer vi tillsammans framåt.

Hemsida på G
Kontakt med IFK Kristianstad
Kontakt med Willands IBK
Helt nya utrustningar för våra målvakter

Vad mer vill ni att vi ska fixa för att just DU vill fortsätta spela med oss?
Varje ide är välkommen och nu är det dags att vi tar ideerna från just en ide till handling. Det har ni nu här mitt ord på att jag ska göra vad jag kan och ni ska lita på det först när ni ser att något hänt. Nu ska vi agera och sluta snacka. När(inte om) kommer vi till sverigeserien?

The truth is out there...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0