Att vara eftertraktad, en egotrip delux

Igår var jag på min första träff med unga sossar. Jag hade träffat delar av dem redan på valvakan men nu var det första träffen med just unga sossar. Det verkar vara ett härligt gäng där man kan blanda "tunga" ämnen med lättsamma samtal. Den politiska delen av mitt liv har minst sagt legat på is efter valet. Inte för att jag nödvändigtvis velat det utan....Ja det är lite krångligt att förklara. Så frukostmötet med unga sossar kom riktigt passande. Där fick jag reda på några möten framåt i tiden så nu kanske jag kommer in på rätt spår igen. Blev kontaktad av Henry Larsson också så tydligen är jag saknad. Inte så konstigt heller då jag var i stort sett dagligen vid valstugan, att det blev att jag delade ut röstsedlar på Helgedalskolan på valdagen och sedan var som sagt på valvakan. Det var minst sagt en lång dag som började när klockan ringde 06:30 och jag var hemma strax efter 1 på valnatten. Valresultatet till trots var det en mycket bra dag.

I Onsdags blev det halvt om halvt bestämt att jag skulle ta en fika med Christine efter att hon slutat jobbet. Det har nog nästan alltid varit hon som tagit initiativ till att träffas och prata bort en stund(skärpning Johan).

Trots att jag tycker att jag är en ganska så bra kille, snäll och ja sånt där så kan jag nog inte riktigt tro det själv sådär på riktigt. För jag blir lika förvånad varje gång hon vill träffa mig, mig av alla? Likadant med Cassie, en fd kurskamrat från socionomprogrammet som hörde av sig och frågade om hon fick komma hem till mig på en kaffe efter jobbet. Visserligen jobbar hon i trapuppgången bredvid men endå, jag av alla? Lika långa fikor som jag och Christin brukar ta lika långt blev fikan med Cassie, tre timmar ungefär om jag minns rätt. Man är väl en trevlig prick trots allt. Får ta och göra det till mitt mantra och säga det till mig varje morgon när jag tittar mig i spegeln. Kan det vara så att jag faktiskt vet att jag är en ganska bra person men "Jantelagen" eller den svenska mentaliteten som jag vill kalla den gör att jag inte kan/för "sticka ut".

  1. Du skall inte tro att du är något.
  2. Du skall inte tro att du är lika god som vi.
  3. Du skall inte tro att du är klokare än vi.
  4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
  5. Du skall inte tro att du vet mer än vi.
  6. Du skall inte tro att du är förmer än vi.
  7. Du skall inte tro att du duger till något.
  8. Du skall inte skratta åt oss.
  9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
  10. Du skall inte tro att du kan lära oss något.
  11. Tror du inte att vi vet något om dig?

Kan det vara så att min uppväxt där jag fick lära mig att anpassa mig, att vara en kameleont har gjort det ännu svårare för mig att stå på mig och våga föra fram det saker jag faktiskt är bra på nu i vuxen ålder.

Detta har jag ältat antagligen till ledes i bloggarna som jag haft. Men det är viktigt för mig och då skriver jag om det. Ni kan låta bli att läsa;-) Lite sent nu va, jag fick som jag ville:-P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0