Ring ring

Ett samtal kan förändra en kväll på många olika vis. Min lördagskväll förvandlades från en hemmakväll till en mycket mycket trevlig kväll som startade på banken.

Satt i godan ro i soffan och tittade på tv när min telefon ringde. Blev först lite "rädd" när jag såg att det stod Magdalena i displayen.

För att förstå varför jag blev lite rädd måste vi backa bandet några timmar och förflytta oss till Nya Cafe Fenix(inget ovanligt med det). I högtalarna spelades mycket vacker julmusik. Nu tändas tusen juleljus för att vara exakt. Detta är den låt som vi på en teckenspråkskurs som jag gått fick teckna på en julavslutning i skolan. Jag har tappat säkert 80% av mitt teckenförråd tyvärr men tänkte se vad jag kom ihåg så jag började teckna (det lilla jag mindes) För en person som inte alls kan teckenspråk kan detta se väldigt roligt ut och jag fick just frågan vad jag gjorde. Svaret blev INTE att jag tecknade utan spontant kom det som förvånade även mig själv lite grand, Jag tänker på Magdalena. Det är flera månader sedan jag träffade ja ens pratade med Magdalena. Vill minnas att det var i somras när hon ringde mig då hon och en väninna satt och drack lite vin i tivoliparken. Det är nästan lika längesedan som jag ens tänkte på henne om jag ska vara helt ärlig.

Tillbaka till kvällen och ögonblicket då telefonen ringde. Ja ni förstår nog nu hur lite kusligt jag tyckte att det var när telefonen ringde och det som sagt stod Magdalena i displayen. Fast jag blev såklart mest glad.

Hon skulle först på en förfest(trodde jag) det visade sig senare vara en middag. Dock stod utgång på programmet efteråt och det var där som våra vägar skulle mötas. Runt 23:30 träffades vi utanför banken och några minuter senare satt vi med varsin värmande Irish coffee i handen. Vi satt ner och pratade en ganska lång stund(för att vara mig med ett dansgolv i närheten). Det visade sig att det var en liten miss  att gå till banken, varken jag eller Magdalena uppskattade musiken speciellt mycket utan bestämde oss efter en handfull låtar att bege oss till grand istället. BETYDLIGT mycket bättre visade det sig så kvällen fortsatte och avslutades på schlagergolvet. Eller om man ska vara helt korrekt så efter stängningsdags avslutades kvällen vid Magdalenas trappuppgång efter inköp av chili cheese.

Lyckades undkomma paparazzifotograferna denna kväll så istället bjuder jag på ett lite äldre foto på mig och Magdalena.


Jag är väldigt glad att jag inte är rökare denna tiden på året men som den snälla person jag är så höll jag Magdalena sällskap *host host* när hon rökte och vid en av dessa tillfällena kom det fram två alldeles sprudlande glada tjejer och det var inga mindre än systrarna Nilsson, varav den yngre fyllde år i fredags och jag missade helt att ens säga grattis på facebook så jag blev glad av att få ge henne en kram och säga grattis till henne. Carro har jag inte träffat på jättelänge(går lång tid mellan jag träffar ganska många av de som står mig nära för att jag är helt urusel på att hålla uppe kontakten) Men då uppskattar man visserligen att träffas ännu mer när man väl träffas (ja, jag vet lite väl dålig ursäkt)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0