En tränares dagbok, dag 1

Tänkte börja skriva en ny blogg med inriktning rullstolsinnebandy. Har gjort ett försök tidigare som inte gick så bra men nu är det lite andra förutsättningar så jag tror och hoppas att det kommer att bli roligare att blogga om.

Det har varit en minst sagt omtumlande period inom laget och dess organisation. Ska inte gå in på det djupare med respekt för alla inblandade och då jag också främst skiljer på person och de roller man har inom denna organisation från oss spelare enda upp i ledningen.

Hur som helst så har jag tillfälligt tagit över tränarrollen. Får se hur länge det blir. I dagsläget är jag beredd att mantla den rollen helt och hållet men det ska absolut jobbas för att hitta en eller två tränare då flertalet av spelarna tydligen vill ha kvar mig på planen(jag är tydligen inte så gammal och sliten som jag känner mig)

Igår var den första riktiga träningen som jag höll i där ansvaret helt och hållet låg på mig. Det var verkligen roligt att se att så många kom(12 stycken om jag inte minns fel). Även en ny nyfiken tjej som vi hörde talas om redan för ett bra tag sedan dök upp.  Alltid roligt med nya spelare och speciellt med tjejer. Nu har vi två tjejer i laget så nu får vi väl tänka lite mer på vår "grabbiga" attityd som det lätt kan bli när "för många" killar samlas, ja samma fenomen när "för många" tjejer samlas också för den delen. En blandning är alltid bra.

Trots att det var första träningen för mig i skarpt läge så att säga var jag inte speciellt nervös. Endast den positiva nervositeten som bara höjer en prestation och fokus kände jag av.....Tills jag kom till träningen. Då höjdes pulsen ett par snäpp ska erkännas och det det var från oväntat håll. Sara, en kvinna som är/har varit tränare för innebandyn på riksgymnasiet var på plats. En kvinna vars ledarroll jag verkligen ser upp till och tänker ta efter till viss del(får ju inte tappa mig själv och min tanke på vad en bra tränare är helt och hållet).

Tankar inför framtiden: För att få en mer "proffsig" känsla över träningen. har jag inhandlat flaskställ och en vattendunk på 10 liter så att man slipper lämna hallen för att fylla på sina flaskor(spontant verkade det bara vara jag som tyckte det var coolt):-P

Jag funderar även på att "intervjua" er alla individuellt och fråga vad just ni vill ska hända på träningen för att den ska bli roligare och för att DU ska känna att DU utvecklas. Hur ska vi stärka lagkänslan ännu mer? Ska vi utse en "lagkapten"? Vad för roll/ansvar ska denna ha på träningarna? Vill DU ha en egen hemsida för laget?

Allt mellan himmel och jord vill jag veta vad ni har för tankar och idéer.

Vad är viktigt för dig för att du ska fortsätta att träna och att få mer glädje/gemenskap inom laget?

Vi ses på torsdag....Glöm inte att höra av dig till mig på något vis om du INTE kommer, annars räknar jag(och hela laget) med att du är på plats:-)

/En mycket taggad Johan

PS. Nu blir det snart andra bullar hemma hos Karlsson och Hanna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0