Jag är ICKE bra på att skriva blogg ofta

Sedan "nystarten" i arenan den 1 februari har jag börjat föra en egen närvarolista med lite privata anteckningar om saker och ting jag tycer är bra respektive mindre bra. Tycker att vår nya facebookgrupp fått mycket mer liv än den förra nånsin hade. Vi har fått upp en hemsida som utvecklas med sakta steg men ändock utvecklas. Vi har blivit ytterligare ett tätare gäng och jag tycker vi gör stora framsteg träning för träning. Vi har en öppen och fin dialog och det är den filosofin jag tror på allra mest. Nog för att jag är tränare och har ansvaret men ni själva besitter en stor kunskap och det är en fröjd att se engagemanget från alla. En gnista jag faktiskt aldrig sett tidigare.  Den gnistan märker man som allra bäst på träningarna då vi varit i stort sett alla på träningarna. Okej alla har inte tränat men att man ändå kommer till träningarna tyder på ett engagemang som jag bara älskar att se. Närvaron ligger på uppskattningsvis 80% i snitt. Räknar man bort, "långtidsskadade" Fredrik, Emil och  Filip som jag räknat med i statistiken också ja då förstår ni att siffran blir än högre. Det är fantastiskt kul att komma till träningarna se och känna den glöd från er som ni har. Det märks tydligt att ni verkligen brinner för innebandyn. Nu överöses jag av olika förslag tankar och ideer om allt möjligt roligt vi ka göra för att stärka oss på och vid sidan av planen. Med den här takten så kan vi (förutsatt att vi köper våra stolar under året) seriöst sikta in oss på Sverigeserien 2012.  Men då gäller det att vi håller upp samma prestanda på och vid sidan av träningarna. Att vi fortsätter att kämpa hårt och in i det sista lägger till ytterligare en växel. Att jag fortsätter att utveckla mig som coach och att vi tillsammans fortsätter att utveckla laget ännu mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0