En tränares dagbok, dag 7 och 8

Träningen igår bjöd på en riktig prövning både för mig och för spelarna. Ett sent "avhopp" gjorde att jag 20 minuter innan träningen fick planera om delar av densamma. mitt uppi frakt av alla saker en tränare ska ha med sig för att en träning ska bli bra(läs: kan genomföras) och en extra rullstol fick jag tänka på ett nytt upplägg på träningen. Som tur var hade jag redan filat på en plan B och det var den jag fick genomföra till stor del.

Spelarna som var på plats fick minst sagt ta ut sig ordentligt. Bra jobbat alla, ni är så JÄVLA duktiga och jag är grymt stolt över att få ha tagit över taktpinnen för detta lag med ENORM potential.

Nu känns det som vi pratar mer med varandra både på och utanför planen. Det känns som att alla vågar och framför allt VILL prata mer och komma med tips och idéer om hur vi tillsammans kan göra träningarna bättre och det underlättar utvecklingen både av oss som individer och lag.

Det finns en fantastiskt stor vilja i laget som jag inte trodde fanns om jag ska vara riktigt ärlig men nu har jag förstått vart en del av problemen fanns och de finns ju inte längre och det märks tydligt. Inte minst igår på "läktaren" där två spelare fanns som jag ALDRIG kunde tänka mig att se just där igen. Att spelare (vem det än är) dyker upp på träningarna trots att de inte ska spela tyder på ett engagemang som gör mig enormt lycklig att se.

Nåt som jag kommer att införa nu också är mer fokus på positioner. De som jag vill ha på respektive platser målvakt/back/center/forward kommer att få spela på respektive positioner under träningar i den mån det är möjligt så att alla blir säkra på sina positioner vet hut dem ska röra sig på planen men inte minst veta vad de andra ska göra så att det blir ett bättre samspel/passningar. Nu blir det betydligt mer fokus på detaljer och det kommer att bli svårt för många av er i början som inte vet hur en center tex ska agera eller en center TILLSAMMANS med en back för den delen också. Men inom laget finns redan en stor kunskap om detta så tillsammans finslipar vi alla detaljer. Jag har sagt det förr och jag säger det igen Rom byggdes inte på en dag. Detta kommer naturligtvis att ta tid att lära sig och SKA ta tid att lära sig. Det ÄR svårt men kunskapen inom laget gör att jag VET att vi kommer att klara det och mycket mycket mer.

Tillsammans är vi starka

Kommentarer
Postat av: Kungen

Håller helt klart med innehavaren av denna blogg, alla gårdagens övningar är varmnt välkomna åter!

2010-12-08 @ 16:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0