En tränares dagbok, dag 6

Idag har jag filat på de sista detaljerna kring träningen imorgon. Lite nytt tänk kring träningarna har jag som förhoppningsvis ska få upp kommunikationen och säkerheten kring spelet så att tex inte alla spelare spelar på samma kvadratmeter.

Rom byggdes inte på en dag och inte heller ett lag kan byggas på en eller en handfull antal träningar. Men jag hoppas att de förändringar jag har och kommer att införa ger er mer trygghet i spelet och att ni känner att ni utvecklar er i en betydligt snabbare takt än innan. Vissa tycker ju inte ens att ni har utvecklats nästan alls och det är katastrof med tanke på vilken ålder ni är i och hur duktiga ni är redan från början. Det är en fröjd att träna er ska ni veta.

Jag är betydligt mer hårdare och håller på mer disciplinen och respekten mellan oss alla än vad som gjorts tidigare. Det gör jag av några olika anledningar. Dels för att jag anser mig veta vad som faktiskt krävs av ett LAG för att nå framgång(Med andra ord Sverigeserien). Dels för att jag anser att sport och framför allt lagsport ger så mycket annat och mer än bara att man blir duktig i en sport. Respekt, disciplin och att ta hänsyn och hjälpas åt är saker som man har hjälp av hela livet i alla lägen. Men det absolut största anledningen till att jag har den tränarstilen som jag har är för att jag ser den enormt stora potentialen som finns i laget och hur den slarvats bort eller inte tagits till vara på en bra sätt innan. Jag gör inte allt rätt, jag är absolut inte bäst på allt men tillsammans kommer vi att nå vårt mål som är Sverigeserien....eller ska vi skita i det målet och bara "leka"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0