En tränares dagbok, dag 2

Först en rättelse från gårdagens blogg. Vet inte alls vad jag fick det ifrån men det var ju inte alls Lisa som satt på läktaren som jag skrev igår(Men uppenbarligen en person som jag har stor respekt för också)

Tänkte idag bjuda på ett klipp idag som berättar om Göteborg open. En tävling där jag började min "karriär" inom idrotten. När jag var med var den inte alls så stor som den är idag och det är otroligt roligt att se att de växt och ger så många unga killar och tjejer en bra möjlighet att se och testa på olika idrotter.

Dags för träning ikväll igen killar OCH TJEJER;-) Hoppas ni är lika taggade som jag. Snön gör ju dock så att man inte hoppar högt av glädje direkt. Att ta sig ut är ännu mer krångligt nu än annars. Men vi med minicrosser/bil får åka lite skytteltrafik och hämta och lämna vissa spelare. Det stärker bara vår laganda att hjälpas åt. En annan gång är det vår tur att behöva hjälp.

Efter(och lite under) förra träningen hade vi riktigt bra snack alla spelare och "publik" om hur vi kan förbättra träningen. Vissa förändringar kommer det att bli för det vet ju alla att det som fungerar i teorin inte alltid fungerar i praktiken. Dessutom är vi ju alla människor och vi gör fel och har brister. Då är det en stor fördel att vara en del av ett lag, för dina brister är en annans styrka och tvärtom. På så vis försvinner i stort sett alla brister och vi har bara styrkorna kvar och kan se framåt om vi bara som sagt hjälps åt och pratar med varandra. Snacket PÅ planen mellan oss spelare under spelets gång börjar faktiskt UTANFÖR planen.


P.s. Del två kommer imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0