En tränares dagbok

Jag har sagt det en gång på facebook och jag säger det här med: FAN vad jag älskar er alla.

Matchen gick alldeles utmärkt. Visst siffrorna sprang iväg ganska kraftigt åt ena hållet och det fanns ett par förklaringar till varför. Det tänker jag inte ta här. Det tog jag med respektive lag och i det stora med hela gänget. Tidsmässigt han vi med i stort sett 3x20 och det var en bra fart hela tiden.

Något som jag poängterade väldigt mycket i mitt förra inlägg var kommunikation MED varandra och inte OM varandra och det verkar nästan som om samtliga läst min blogg. För det är helt otroligt vilken förvandling på vissa området som har skett. Kommunikationen utanför planen är bättre..eller DEN FINNS nu som den inte funnits tidigare. Låt mig ta ett exempel som är klockrent: Jag vet inte exakt hur långt efter träningen men en ganska bra stund efter sitter de flesta kvar(tror nästan det var alla) i SAMMA grupp tillsammans och pratar. Innan har i stort sett alla försvunnit efter träningen snabbare än en avlöning. Delvis för att våra dåvarande tränare gjorde så antar jag. Men nu satt alla kvar, delvis för ett problem med en nyckel var tvungen att lösas. Men tidigare hade det varit bara ett fåtals "problem" att lösas, nu blev det allas. Med andra ord vi hjälps åt. Vi ser alla till efter bästa förmåga att hjälpas åt till och från träningarna. Det är ett helt annat engagemang än det varit innan.

Ska absolut inte klaga på engagemanget och det som uppstår ur det. Dock hamnar jag med ett gediget problem i famnen. Många har helt plötsligt en väldans massa idéer om hur saker och ting ska vara. Jag lyssnar absolut och tar till mig. Men som tränare har jag det privilegiet att välja och vraka bland alla dessa tankar och jag kan inte göra något som jag absolut inte tror på. De flesta (om inte alla) idéer som kommer är värda att testa i alla fall en gång men som sagt, är det HELT emot vad jag tror på så måste jag säga stopp/nej. Naturligtvis är det min plikt att tala om(förklara så alla förstår) varför jag säger och gör si eller så.

Till sist vill jag skriva ut en litet kryptiskt meddelande. Vet att några av er förstår och till er som inte förstår får ni fråga andra i innebandylaget för det viktigaste är att ALLA faktiskt förstår.

20x17=340
340x4=1.360
1360x12=16.320

Kommentarer
Postat av: Kungen

Haha bra avslutning på inlägget Trännare ;)

2010-12-18 @ 21:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0