Insiktat på fenix

Idag har varit en väldigt omtumlande dag men på ett positivt sätt.

Har börjat på ett projekt som kallas "vilja". Det åtestår att se om det verkligen ger nåt till motsatts till de andra fenmtiolelva olika "insattserna" man fått av samhället. Jag tror faktiskt mer på detta än något av de andra som jag varit med om. Detta är betydligt mer fritt och vi som är deltagare styr i stort sett allt. Låter samtidigt VÄLDIGT flummigt men ja känslan är bättre än i tidigare projekt. Idag började en ny personal i projektet och jag undrar verkligen vilken syn hon fick på projektet och oss deltagare. Det sägs att första intrycket är det viktigaste...jaja vi får se helt enkelt vad de utmynnar i.

Efter dagens projektinsatts styrde jag kosan som vanligt till fenix där det för en gång skull blev en hel del allvarliga och djupa samtal med Hercules och Kimpan. Insaktat om att det som inte dödar det härdar är en sanning utan några men. Insett att den mycket svåra tiden jag gick igenom för ett tag sedan har stärkt mig på ett sätt jag knappt var medveten om själv förrens just idag. Jag kan se tilllbaka och reflektera över saker som jag gjorde och sa och förstå varför jag gjorde och sa det just då och där. Att acceptera att det var då och nu är nu. Att förstå och acceptera mina svagheter på ett sådant sätt att jag idag kan tackla det till min fördel, min styrka.

Insiktade även lite igår att jag inte varit inne på en blogg jag förut dagligen besökte. Tro dock inte att jag glömt dig, du är faktiskt med mig i tankarna nästan en liten stund varje dag. Är omöjligt att inte tänka varma tankar om en så underbar änglalik personlighet som du. Är så glad för din skull och för att jag får vara en del av ditt liv då. och då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0