Jag säger bara: Tack underbara du för en trevlig kväll

Man kan tydligen ha "rödvinsfilosofi" på öl och vitt vin. Blev en liten spontanutgång till Bånken i går i mycket trevligt sällskap. TANKEN var att det varken skulle bli nån direkt mängd alkohol eller speciellt sent. Det sprack ganska rejält. Tack och lov minst vad gäller alkoholintaget. Det blev väldigt många skiljda ämnen som kom upp. Tänker inte gå i på vilka för det stannar i sällskapet. En del var såklart väldigt allmänna men då det pratades en hel del privata saker också så stannar det på Bånken(Det som "händer" på Bånken stannar på Bånken")

Skulle i vanliga fall skriva ut allt in i minsta detalj som den värsta "blogg-Sickan", men låter bli. Det har väl varit ett slags bekräftelsebehov jag haft tidigare men numera står jag betydligt stadigare på jorden på ett allt mer stabilare underlag. Jag kan alltså konstatera ett liv jag hade "Då" och ett "Nu". I stora drag handlar det före och efter min flytt hit till Kristianstad. Hade jag stannat kvar i Göteborg hade jag antagligen kört i samma hjulspår och inte kommit vidare i mitt liv. För hade jag inte flyttat hit hade jag inte träffat personer som jag anser är direkt avgörande att jag ens sitter här idag. Vill inte direkt rangordna dessa personer med ett udantag, först och främst måste jag nämna Sandra (a.k.a Ambulanzen). Hon är den första personen jag fick kontakt med här i Kristianstad redan innan jag hade flyttat, via hemsidan student.se. Hon är en direkt avgörande faktor till att jag snabbt blev en i gänget och av den anledningen träffade många många fler personer. Inga av dessa har jag någon kontakt med i dag men ni kommer alltid betyda väldigt mycket för mig. Wilson(a.k.a Onsdag) och Johan(a.k.a Disco) är två personer som jag med ganska stor säkerhet har hjälpt upp både min självkänsla och mitt självförtroende allra mest. Det är väl ganska sjukt egentligen att vid 26 år ålder för första gången INTE känna sig som killen i rullstol utan Johan(eller Wheelie om ni så vill). Egentligen skulle jag kunna skriva upp de allra flesta människor jag träffat här i Kristianstad men ovan nämnda personer förtjänar att nämnas extra mycket tycker jag. Vad har då dessa personer gjort? Det enkla svaret är faktiskt ingenting. Så enkelt kan det vara ibland. Ingenting och alltid. De har funnits där, SETT MIG i ett läge i livet som jag verkligen behövde det och bara varit, naturligt enkelt och kompromisslöst.



Jag har allt jag vill ha, det är klart jag mår bra
Som jag sa, när du ringde idag
Jag ljuger så bra
Oh, jag ljuger så bra
Jag har bytt lås på hjärtats alla dörrar
Sagt upp ditt hyreskontrakt
Och talat om för alla mina vänner
Att sista kortet är lagt
Oh, går du omkring och tror jag är förtvivlad
Och bara tänker på dig?
Och ångrar mig, hah, det kan du glömma
Om du vill veta om jag har slutat drömma
Och sover lugnt i min säng
Oh, jag önskar du var här nu så att du kunde se
Jag överlever utan dig
Jag kan klara mig själv, kan gå ut varje kväll
Komma hem när jag vill
Se en skräckfilm och sen kan jag somna igen
Utan dig tätt intill
Har min tidning ifred och en säng som är bred
Så bättre kan ingenting va'
Jag har allt jag vill ha
Som jag sa, när du ringde idag
Oh, jag ljuger så bra
Du kanske tror jag ligger här och gråter
Men baby där har du fel
Mm, man mister en så står där tusen åter
Jag går och shoppar och dricker dyra drinkar
Och jag tänker bara på mig
Jag kan klara mig själv, kan gå ut varje kväll
Komma hem när jag vill
Se en skräckfilm och sen kan jag somna igen
Utan dig tätt intill
Har min tidning ifred och en säng som är bred
Så bättre kan ingenting va'
Jag ljuger så bra
Men ibland är det svårt att va' stark, inte följa sitt hjärta
Och inte skicka nå't dumt sms, att jag saknar dig så
Jag kan klara mig själv, kan gå ut varje kväll
Komma hem när jag vill
Se en skräckfilm och sen kan jag somna igen
Utan dig tätt intill
Har min tidning ifred och en säng som är bred
Så bättre kan ingenting va'
Jag har allt jag vill ha
Som jag sa, när du ringde idag
Oh, jag ljuger så, ja jag ljuger så bra

Will you tell me once again
How we're gonna be just friends?
If you're for real and not pretend
Then I guess you can hang with me

When my patience's wearing thin
When I'm ready to give in
Will you pick me up again?
Then I guess you can hang with me

And if you do me right
I'm gonna do right by you
And if you keep it tight
I'm gonna confide in you
I know what's on your mind
There will be time for that too
If you hang with me
Hang with me

Just don't fall
Recklessly, headlessly in love with me
Cause it's gonna be
All heartbreak
Blissfully painful and insanity
If we agree

Oh, you can hang with me

When you see me drift astray
Outta touch and outta place
Will you tell me to my face?
Then I guess you can hang with me

And if you do me right
I'm gonna do right by you
And if you keep it tight
I'm gonna confide in you
I know what's on your mind
There will be time for that too
If you hang with me

Just don't fall
Recklessly, headlessly in love with me
Cause it's gonna be
All heartbreak
Blissfully painful and insanity
If we agree you can hang with me

Just don't fall
Recklessly, headlessly in love with me
Cause it's gonna be
All heartbreak
Blissfully painful and insanity
If we agree

Oh, you can hang with me
Hang with me


(Gammal bild på en fin vän)

P.S. uttrycket ut med det gamla och in med det nya fick en liten annan innebörd igår. High five på den:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0