Inte alla hästar i chipspåsen!!!

Så var årets Kristianstadsdagar slut. Det började med att vi var några som körde Startskottet, 5km. Erik(kanonkulan) körde runt på imponerande 27min. Minst lika imponerad blev jag av Dennis som körde runt på 29min. Banan var inte samma som förra året så det går inte att jämföra tiderna på ett rättvist sätt. Själv körde jag runt på 33min. Ett resultat jag är mycket nöjd över då jag trodde att jag tappat en massa sedan förra året. Men ja trots att jag egentligen inte ska jämföra så körde jag med en sekunds marginal 1min snabbare i år. Trodde jag skulle ha svårt att hänga med Karlsson som var 3 minuter långsammare än mig förra året men har förbättrat sig väldigt mycket och jag (trodde jag) tappat en hel del. Men en liten för hård öppning av Karlsson och ett litet felval av väg över en gräsplätt blev avgörande till min fördel. Den som utan minsta tvekan imponerade på mig mest var dock Kungen som första året körde på ca 1t20min första året och fick tyvärr bryta pga värmen förra året kör runt på mycket imponerande 53min. Dunderhonung till frukost???

Andra dagen på k-dagarna var verkligen inte min dag när det gäller energimässigt. Var nog den enda dagen jag var hemma före midnatt. Han dock med att sitta ner en stund med underbara Lena som har det lite kämpigt just nu men saker och ting verkar ordna upp sig sakta men säkert. Jag kommer alltid finnas vid din sida. Tisdagen bjöd på Snowstorm och Smens baglomma, snowstorm som jag växt upp med mer eller mindre och bara sett på liseberg stora scen var väldigt roligt att se och höra igen. Smens baglomma vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om egentligen, väldigt bonnigt men så har jag ju också växt upp på en bondgård så ränderna går kanske aldrig ur som zebran frågade sig när han hade en livskris.

Nästa stora sak som hände på k-dagarna var partyfabrikens fantastiska underhållning mellan torsdag till lördag. Tordagen stod Emil Sigfridsson på scen och underhöll och det var underhållning av hög klass. Bästa av de fyra dagarna. Själva partyfabriken var som bäst på fredagen dock.

Jag avslutar denna blogg på samma interna vis som jag började, Fuck you:-D


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag tackar för denna fina omnämning i din blogg. Du har helt rätt i att saker börjar ordna sig nu. Det kan ju bara bli bättre från och med nu. =) Kram till dig, min fina Johan!

2011-07-19 @ 20:48:26
Postat av: Kungen

Dunderhonung?? Hehe inte redigt, men ja imponerande att sänka min tid med exakt 27min :). sjystering på visa saker från årets lopp till nästa så hoppas jag på att kunna ge mig på någon av er plaseringsmäsigt med ;)

2011-07-19 @ 22:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0