Ca en vecka

Det dröjde visst lite längre än en vecka innan jag skrev här igen. Lovade ju i mitt senaste inlägg att utveckla det jag skrev då efter en vecka..drygt.

Vad har hänt sedan sist? Jag har varit inlagd på sjukhus en vecka för en operation jag väntat på väldigt länge. Den gick bra, eller som planerat som man säger. Tyvärr missade jag den årliga inomhusfotbolls turneringen i Tyskland som nu KDFF varit på för andra året i rad. Men hälsan går tveklöst före men lite surt var det som räven sa.

Fast vi backar tillbaka bandet till dagen då jag skrev mitt senaste inlägg. På kvällen var jag på en alldeles förträffligt trevlig fest med anledning av Kims seger mot samhället. Ja, hör och häpna det går tydligen att vinna mot samhället. Kim wheel and the no wheelers underhöll med en mycket skön blandning av musik. Fick träffa Kims mamma och syster som också hon har en fantastiskt sångröst. Det blev dock inte så väldigt sent för jag skulle redan kl 11 infinna mig på sjukhuset med förberedande undersökningar som jag vet om är ganska jobbiga så jag ville inte vara allt för såsig i huvudet.

På vägen hem hör jag plötsligt någon ropa mitt namn och jag tittar upp på en balkong vart ifrån jag lokaliserat mitt namn ifrån. Där stod Christine på vad det visade sig Fridas balkong. Jag var ju såklart tvungen att stanna till och säga hej och ett tu tre var jag inne i lägenheten. Därinne var det många fler kära bekanta. Ett par vändor ute på balkongen blev det där jag fick den stora äran att prata med vissa personer på tu man hand. Speciellt en person där jag fick ett mycket glädjande "besked" eller hur man nu ska kalla det. Förtydligande kanske är ett bättre ord. svart på vitt ett annat sätt att uttrycka det på. det jag fick veta var både glädjande men också mycket sorgset. Det fanns nämligen en tjej på denna fest som jag kanske hade kunnat få äran att få kalla min flickvän för förvisso ett ganska bra tag sedan nu men ändå. Om det inte hade varit för mig kraftiga ohälsa jag hade då. Nu ska det inte falla någon som helst skugga över denna individ för det var inte hon som "vände ryggen till" det var jag. Några tekniska problem fanns med i bilden också med SMS som helt uppenbart inte har nåt mig. Denna tjej var jag väldigt intresserad av ett tag men slog bort känslan och tankarna vilket i detta fallet var helt fel att göra då det faktiskt var delvis besvarat. Samtalet vi hade var stundtals väldigt fånigt (kan jag tro att hon upplevde det) då vi pratade om obesvarade SMS(SMS jag absolut inte fått) och att stå och neka till det inser jag vara väldigt konstigt då tekniken talar emot mig. Varför skulle x antal SMS INTE nå fram? Så med ett stukat hjärta och en frusen tår på kinden tog jag mig efter en stund hem och somnade tack och lov några timmar innan klockan ringde för att stiga upp till sjukhuset.

Detta inlägg började jag på ganska tidigt idag. Har kommit lite saker emellan bland annat en mycket trevlig stund hos Albin där vi såg Handbollen...SEGER fy fan vad skönt. Så detta inlägg blev inte riktigt vad jag hade tänt mig från början. Nu är klockan strax efter 23 och jag är både trött och har ganska ont i magen så nu ska jag först ta en smärtstillande och sedan försöka hitta en bra ställning som inte gör allt för ont i somna gott. Kanske drömer jag om dig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0