Att vara deprimerad är inget tecken på svaghet, det är ett tecken på att man försökt vara stark för länge.

Ni som läser min blogg(Inte alls många enligt statistiken) kan väl vara så snälla och lämna en liten kommentar på bloggen ej facebook så jag vet vilka som tittar in här då och då. Nina du hade/har nog rätt när du taggade mig i det där fotot för ett tag sedan på facebook;-)

Vad ska man skriva om? Ska man(läs:jag) skriva om nåt som ger många besökare eller ska man skriva om saker som rör en själv?

Dagens outfit är....Haha nej någon modefreak är jag inte men tydligen är folk intresserade av vad andra har på sig, se bara på hon blonda bella. Hon har ju lyckats rätt bra med sin blogg.

Nej jag väljer att blogga om mitt "tråkiga" liv. Jag lever inget tråkigt liv men det är nog tråkigt att läsa om(prove me wrong?) eller är det så att jag skriver på ett tråkigt vis? Det sista kan jag svara på själv. Svaret är nej, jag skriver ganska så bra(har jag hört)

Nu går jag dock i samma fälla som jag gör hela tiden, jag ursäktar mig. Den som gjorde mig uppmärksam på detta var Caroline Roth a.k.a Härliga Carro. Jag ska inte fundera så mycket utan skriva det jag vill skriva om och skita i vad andra tycker om det jag skriver.

Dagens ämne får bli fixering av utseende. Är jag utseendefixerad? Nej..och ja. Det handlar i grund och botten om självkänsla antar jag. Det handlar inte om mitt utseende i stort, vilket jag idag är ganska nöjd med utan mer specifikt vissa kroppsdelar, ben och fötter närmare bestämt. Det är ett problem som bara finns hos mig själv. Det är ingen annan i min omgivning som antagligen skulle reagera. Andra vänner i samma situation som jag (med funktionsnedsättning) har obehindrat på sig sandaler, shorts, kjolar, klänningar och ibland även barfota. Så varför skulle inte jag kunna det också? Självklart kan jag det men det har blivit en så stor tröskel/spärr som bara har växt med åren. Jag får ta Härliga Carros exempel och utmana mig själv. Har man hisskräck ska man åka hiss när tillfälle ges(som tur är har jag inte hisskräck), är man extremt höjdrädd ska man hoppa fallskärm(Tur att jag inte har höjdskräck heller *visslar*).

Detta är extremt handikappande, för ja det är en väldigt stor skillnad på att vara funktionshindrad och att vara handikappad. Jag har alltid ett funktionshinder men är sällan handikappad. Det ämnet är rätt uttjatat så det ska jag inte gå in på närmare denna gången. Detta handikapp har gjort att jag inte varit på en strand på Gud vet hur länge, samma sak med simhall. Nu gillar jag inte att bada i havet så stranden är inte så väldigt lockande. Men man kan ju vara på en strand och sola(läs: titta på tjejer). Detta får bli mitt projekt till "Beach 2011".

Tänkte att jag skulle utmana mig själv genom att lägga ut bilder på mina fötter och benen men någon nakenchock ska jag inte bjuda på idag. När jag nästa sommar ska köpa ett par sandaler så blir det i storlek 34-35. Se jag har redan utmanat mig själv, sedan får jag se hur mycket verkligheten det blir av det.

Visst har det varit roligt att läsa om fötter?:-D

Gud har skapat oss olika och det ska vi vara väldigt stolta över. Om jag nu har smala ben och små fötter så är det väl inte mitt problem om någon annan stör sig på det. Det är väl deras problem, inte mitt?

Kommer jag nånsin att utsätta mina fötter och ben för nakenchock?

The truth is out there...

All reklam, alla bilder som får oss att tro
Att måste ändra sig.
En tydlig bild, ett idiotiskt ideal,
Snälla ta inte åt dej
Du är det vackraste jag vet
Du är underbar precis som du är
Du det är ingen hemlighet
Jag vill ha dej precis som du är
Lova mig att du alltid ser förbi
Vad dom vill att du ska se
Stå emot, låt dom inte sänka dej
Snälla sluta aldrig le
Du är det vackraste jag vet
Du är underbar precis som du är
Du det är ingen hemlighet
Jag vill ha dej precis om du är
Låt ingen någonsin ändra dej
Du duger som du är
Du är mycket bättre, mycket bättre än dom där
Precis som du är
Du är det vackraste jag vet
Du är underbar precis som du är
Du lova ändra ingenting
Jag vill ha dig precis som du är
Precis som du är

Kommentarer
Postat av: Nina

Insikt is the shit Johan!

JAG tycker om dig för den du är även om jag blir förbannad på dig ibland! :)

2010-08-07 @ 22:46:13
Postat av: Zandra

Johan, min vackra vän.

Även jag ogillar mina fötter, starkt!

Anledningen till att jag trots detta är barfota är för att jag blir så fruktansvärt varm om mina. och sedan även för att det knappt finns, ETT enda par skor som passar mina, OTROLIGT fula cp-fötter!

Hittade jag ett par svala och helt okej skor (som passar oavsett årstid) så skulle jag köpa dom NU! - Du är INTE ensam <3

2010-08-08 @ 03:50:44
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Pia

Det viktiga är hur man är som person- skit samma hur man ser ut utanpå! Om du känner dig obekväm i vissa situationer varför utsätta sig för det? Man skall göra det som känns bra. Jag vet att jag sagt det förut men säger det igen. Jag kan aldrig sätta mig in i din situation även om jag växt upp med dig men jag tror att om man försöker göra det som känns rätt så blir det bra. Jag håller på dig Johan!!Kramar från din syster.

2010-08-11 @ 21:17:17
Postat av: Caroline

Jag blir så smickrad när jag läser att du nämner mig :)



Jag är övertygad om att du kommer kunna övervinna dina komplex. Det kommer ta tid men en dag är du nog där ändå. Jag har själv haft helt extrema kroppskomplex som för flera år sedan gjorde att jag inte fixade att vistas på stranden dagtid i bikini. Jag och en vän åkte till havet på kvällen för att bada för då var det ingen som såg. Det är riktigt, riktigt hemskt hur komplex hindrar oss från att göra saker som är rätt självklara för andra. Förra sommaren åkte jag och mamma väldigt mycket till havet och det blev verkligen utmanande för mig. Jag fick öva på att utsätta mig för att sitta på stranden i bikini bland en massa andra människor. Jag var långt ifrån helt bekväm med det och än idag är jag inte HELT bekväm i att vara iklädd bikini inför andra människor men jag klarar av det. Jag funderar faktiskt på att börja simma på Tivolibadet när jag flyttat till Kristianstad och det där med badhus har också varit ett big no-no för min del. På min praktik för två år sedan skulle vi simma varje fredag med eleverna. Det tog mig två veckor innan jag fixade att faktiskt byta om och hoppa i. Så det jag vill komma fram till är att även om våra komplex inte är likadana, så kan man faktiskt komma över dem successivt, sakta men säkert. Jag är ju inte över mina nu helt och hållet men jag har kommit en bra bit på vägen. Och mycket handlar nog om självkänsla men jag tror också att det är en övningssak - att man utsätter sig själv för situationer där man blir så medveten om sina komplex och den ångest man upplever att man till slut lär sig att hantera det. Men man ska ju göra det i sin egen takt och jag blir glad när jag läser att det är något du vill och planerar att ta itu med - för du kommer må så otroligt mycket bättre! Det är otroligt befriande att bli av med hinder, så att säga. Så jag hejar på dig :)

2010-08-21 @ 11:18:10
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Hejsan!

Kom förbi här när jag letade efter denna fina tanke som du har häruppe.



Hälsningar

Yohanna

2011-10-22 @ 12:18:01
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0